Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bra kalorier eller massa kalorier?:)...  (läst 1028 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Admin
Administrator

Antal inlägg: 776

Visa profil Hemsida
« skrivet: Februari 13, 2008, 16:23:39 »

Ja som frågan lyder, skall man gå omkring och äta "bra kalorier" med andra ord en bra fördelning av näringen eller skall man bara kötta på och kaloribomba som en tok för att öka i styrka och massa?... Undecided Vad tycker ni? Kom med funderingar och förslag...
Loggat

"Skicka PM till admin vid frågor om forumets funktionalitet"
Pettson
The Hulk

Antal inlägg: 369

Visa profil
« Svara #1 skrivet: Februari 13, 2008, 18:36:39 »

Ät på. Finns inget mer korkat än personer som tränar och samtidigt håller på med atkins-metoden och sånt skit.
Loggat
Admin
Administrator

Visa profil Hemsida
« Svara #2 skrivet: Februari 13, 2008, 20:40:53 »

Jo jag vet vad jag skall göra men tänkte mest allmänt vad alla andra tycker och tänker. Finns ju inget bättre än att kaloribomba, hehe... ;D
Loggat

Ilmar
Styrkelyftare
**

Antal inlägg: 1503

Visa profil
« Svara #3 skrivet: Februari 14, 2008, 18:58:15 »

Ska jag kunna jobba på 220 kg i marklyft och någon dag betvinga 220 kg i ett maxlyft i bänkpress måste jag kontinuerligt ladda min kropp med 220 g kyckling/biff/fläskfilé/annan proteinkälla. Och naturligtvis måste jag ladda på med bra carbs också, hur Evil skulle jag annars ha ork att prestera något på gymmet eller för den delen bygga något under vilan? Protein är kroppens byggstenar, men snålar man på kolhydraterna travar man bara byggstenar på varandra utan något murbruk. Men för att ge ett mer direkt svar på din fråga så tycker jag att det inte fungerar för mig att bomba på dåliga kalorier, jag kan inte skapa resultat på det. Visst kan det hända på helgerna att jag sätter i mig en påse plockgodis eller något annat som är svårt att hitta i kostcirkeln, men jag vill lägga tonvikten på bra kalorier, inte massa kalorier. Om man tycker att det är mödan värt kan man gå in på forumdelen "Vad äter ni under en dag?", skriva ut en av mina rapporter i denna och räkna ut hur mycket kalorier jag fick i mig. En och annan tycker förmodligen att det var massa kalorier.  :o
« Senast ändrad: Februari 28, 2008, 11:05:56 av Ilmar » Loggat
Admin
Administrator

Visa profil Hemsida
« Svara #4 skrivet: Februari 22, 2008, 20:44:10 »

Men vad är dåliga och bra kalorier då? Man kan ju bomba både med bra och dåliga eller endast dåliga etc...

Ät och bli rund, stark och go... O0
Loggat

mrbench
Grottmonster

Antal inlägg: 184

Visa profil
« Svara #5 skrivet: Februari 27, 2008, 20:59:56 »

Ska jag kunna jobba på 220 kg i marklyft och någon dag betvinga 220 kg i ett maxlyft i bänkpress måste jag kontinuerligt ladda min kropp med 220 g kyckling/biff/fläskfilé/annan proteinkälla. Och naturligtvis måste jag ladda på med bra carbs också, hur Evil skulle jag annars ha ork att prestera något på gymmet eller för den delen bygga något under vilan? Protein är kroppens byggstenar, men snålar man på kolhydraterna travar man bara byggstenar på varandra utan något murbruk. Men för att ge ett mer direkt svar på din fråga så tycker jag att det inte fungerar för mig att bomba på dåliga kalorier, jag kan inte skapa resultat på det. Visst kan det hända på helgerna att jag sätter i mig en påse plockgodis eller något annat som är svårt att hitta i kostcirkeln, men jag vill lägga tonvikten på bra kalorier, inte massa kalorier. Om man tycker att det är mödan värt kan gå in på forumdelen "Vad äter ni under en dag?", skriva ut en av mina rapporter i denna och räkna ut hur mycket kalorier jag fick i mig. En och annan tycker förmodligen att det var massa kalorier.  :o

ja jävlar, det var väldigt exakt.. 220g kolydrater! angel
Loggat

I once met three guys named PAIN, SUFFERING, and SACRIFICE. Now, we're inseparable. We're best friends...
Ilmar
Styrkelyftare
**

Visa profil
« Svara #6 skrivet: Februari 28, 2008, 13:51:01 »

Nu hänger jag inte med, är jag rädd Undecided Huh?. Var har du hittat 220 g kolhydrater?
Loggat
Ilmar
Styrkelyftare
**

Visa profil
« Svara #7 skrivet: Mars 02, 2008, 12:07:32 »

Jag återvände relativt nyligen från ICA nära Näsbydal, där jag hade handlat upp alla de 1 kg-paket kycklingfilé som låg i frysdisken (7 stycken). Tjejen i kassan frågade om jag hade handlat upp all majskyckling de hade, men det kunde jag ärligt säga att jag inte hade - de små paketen (480 g) hade jag låtit vara. Räknar man ihop hur mycket kalorier det finns i sju kg kycklingfilé antar jag att man får en rätt imponerande siffra. Men å andra sidan är tanken att dessa sju kg kycklingfilé ska räcka i varje fall en dryg månad, jag har inga planer på att äta upp allt på en gång. Bara nu inte hela Täby AK kommer inramlande och kräver att jag ska laga kyckling åt dem ... Azn
Loggat
Admin
Administrator

Visa profil Hemsida
« Svara #8 skrivet: Mars 02, 2008, 14:34:20 »

Ilmar: Det är bra att du laddar inför den kommande Täby AK mat-festen som du skall anordna... O0
Loggat

Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: