Ska jag kunna jobba på 220 kg i marklyft och någon dag betvinga 220 kg i ett maxlyft i bänkpress måste jag kontinuerligt ladda min kropp med 220 g kyckling/biff/fläskfilé/annan proteinkälla. Och naturligtvis måste jag ladda på med bra carbs också, hur

skulle jag annars ha ork att prestera något på gymmet eller för den delen bygga något under vilan? Protein är kroppens byggstenar, men snålar man på kolhydraterna travar man bara byggstenar på varandra utan något murbruk. Men för att ge ett mer direkt svar på din fråga så tycker jag att det inte fungerar för mig att bomba på dåliga kalorier, jag kan inte skapa resultat på det. Visst kan det hända på helgerna att jag sätter i mig en påse plockgodis eller något annat som är svårt att hitta i kostcirkeln, men jag vill lägga tonvikten på bra kalorier, inte massa kalorier. Om man tycker att det är mödan värt kan man gå in på forumdelen "Vad äter ni under en dag?", skriva ut en av mina rapporter i denna och räkna ut hur mycket kalorier jag fick i mig. En och annan tycker förmodligen att det var massa kalorier. :o