|
Robban
|
 |
« Svara #15 skrivet: November 26, 2007, 11:53:05 » |
|
07,45 10g glutamin 0,5l vatten
09,00 100havregryn, 2dl protein, 1msk ca 15 mct olja, 1 dailyone multivitamin tablett, 10g glutamin
12,00 100g havregryn mixas med 2dl proteinpulver och 1 msk mct olja samt 10g glutamin.
15,00 400g potatis, 1 hel paprika, 2dl proteindrink.
18,00 2dl proteindrink
21,00 2dl proteindrink
|
|
|
|
« Senast ändrad: November 26, 2007, 18:44:50 av Robban »
|
Loggat
|
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #16 skrivet: November 26, 2007, 17:16:57 » |
|
Igår bestod bomben av:
- Frukost med mycket fiber och frukt...
- Mellanmål 1 frukt(banan, kiwi etc) plus gainers med kreatin
- Lunch, korv med grillkorv, mjum mjum...
- Mellanmål 2, bestående av frukt och nötter(Äpple, banan etc)
- Middag, Faitas med massa av gosaker i:)...
- Mellanmål 3, bestod denna kväll av nybakade chokladmuffins med schweizernöt, de vägde typ 300 gr styck.
Mina matdagar känns så nyttiga jämfört med er andra... fun
|
|
|
|
|
Loggat
|
"Skicka PM till admin vid frågor om forumets funktionalitet"
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #17 skrivet: November 30, 2007, 16:30:35 » |
|
Igår fortsatte bombandet...
Frukost: massa gröt och bröd:)...
Lunch: Pizzzzza!
Middag: Renskavsgryta med potatismos
Blev en del frukt och nötter till mellanmål och gainer med kreatin efter promenaden.
Detta resulterade i en kroppsvikt på 90 kg, fan börja bli tjock nu. Men man får grymt med tryck hehe.. O0
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ilmar
|
 |
« Svara #18 skrivet: December 01, 2007, 19:43:00 » |
|
Lördag 1/12
08:00 1 msk äppelcidervinäger i lite vatten 2 skivor knäckebröd med vardera 1 skiva kokt skinka och 2 skivor fetaost gröt på 2 dl havregryn, 1 mosad banan i, kanel och mjölk på 1 glas mjölk
11:00 2 dl Twinlab Mass Fuel 1 kapsel krillolja 2 kapslar linfröolja
13:30 1 avokado 220 g ugnsgrillad kycklingfilé råris (ca 1,5 dl i okokt skick) 125 g blåbär
16:35 2 dl Twinlab Mass Fuel
19:00 220 g ugnsgrillad oxfilé knappt 400 g ugnsgrillad sötpotatis 200 g ugnsrostade grönsaker (broccoli, morot, lök)
22:00 2 dl Twinlab Mass Fuel (eller 3 dl om jag är hungrig)
Någon :police: reagerar kanske på att jag gick över tretimmarsintervallen till eftermiddagens gainer (med fem minuter u*s) men jag själv är inte särskilt orolig för att jag skulle ha hamnat i katabol fas. Räknar man från när jag avslutade lunchen hade det inte gått mer än tre timmar.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ilmar
|
 |
« Svara #19 skrivet: December 09, 2007, 19:45:36 » |
|
Var ett tag sedan någon skrev något i den här tråden (och denna någon var jag, visade det sig när jag tittade efter) så jag tycker att tråden kan väckas till liv igen. Igår var en rejält konstig matdag, då det var tävling vid klockan ett och middagen (om man kan kalla den det) intogs redan något efter fyra (och middagen bestod av en plankstek som smakade bra, och som jag får tacka för att klubben bjöd på, men som inte riktigt motsvarar mina uppfattningar om matens näringsmässiga och kvantitetsmässiga beskaffenhet). Efter middagen blev det en gainer ungefär tre timmar senare och en bar ungefär tre timmar efter det, eftersom jag var lite för hungrig för att ta bara en gainer. (De är för all del ganska mättande, men det är ändå lite annorlunda med en bar). Men idag var det tillbaka till att banka in vitaminer och antioxidanter i kroppen för att den ska hålla för påfrestningar utan att bli sjuk, protein och kolhydrater för att musklerna ska bli starkare och större (jag skriver orden i den ordningen och stryker under starkare för att ingen ska fatta misstankar om att jag är på väg till Luciapokalen eller något likande), fett för att lederna ska hålla. Och mat-och-sovklockan är igång (ska jag kanske skaffa en tightare markdräkt så att jag på fullt allvar kan hävda att jag är Skalman när jag har dräkten och erectorn på?  ) Det jag tryckt i mig idag har visserligen inte tagit bort smärtorna i ryggen (jämför min träningsjournal) men definitivt fått mig att känna mig som en människa igen och ett visst sug efter att lyfta har väckts. För att redogöra detaljerna: Något efter 08:00 1 msk äppelcidervinäger i lite vatten äggröra på 6 vitor och en gula några (4?) skivor kokt skinka 2 skivor knäckebröd med vardera två skivor fetaost 1 glas grapefruktjuice (blandat blodgrapefrukt och vanlig) 1 banan 11:00 2 dl Twinlab Mass Fuel 13:30 1 avokado Asien-inspirerad rätt bestående av: 220 g fläskfilé 140 g fullkornsnudlar (okokt vikt) 98 g broccoli sambal oelek 16:30 2 dl Twinlab Mass Fuel 2 kapslar linförolja 1 kapsel krillolja 19:00 220 g lövbiff sås på 1,5 dl Kelda matlagningsgrädde+soja 400 g klyftpotatis 130 g hallon 70 g blåbär 21:00 eller något senare 2 dl Twinlab Mass Fuel
|
|
|
|
« Senast ändrad: Januari 06, 2008, 13:49:53 av Ilmar »
|
Loggat
|
|
|
|
|
övermäniskan
|
 |
« Svara #20 skrivet: December 09, 2007, 20:25:12 » |
|
jag äter biff rätt ofta......
om jag nu inte redan förmedlat det
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
HugoS
|
 |
« Svara #21 skrivet: December 09, 2007, 20:31:42 » |
|
Jag vill också vara med!
Frukost 9.00 Fil och musli, 3 mackor med ooost.
Efter träningen 13.00? 2 dubbelmackor med skinka
När jag kom hem 14.00 Fil med musli, 3 mackor med salami
Middag17.00 Spagetti med köttfärssås
Kvällsmål 21.00 Inte säkert men troligtvis: Massor med mackor, yoghurt med honung, lite olja.
+Lite frukt, godis, pepparkakor
Mackor är guds gåva till mänskligheten!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
övermäniskan
|
 |
« Svara #22 skrivet: December 09, 2007, 20:33:59 » |
|
where is the milk??
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
HugoS
|
 |
« Svara #23 skrivet: December 09, 2007, 20:36:49 » |
|
Typ laktosintollerant, så inte så optimalt att häva mjölk. Finns nån jävla laktosfri mjölk men den smakar som ahlgrens bilar.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Daniel
|
 |
« Svara #24 skrivet: December 09, 2007, 22:16:56 » |
|
Skriver som vanligt inga klockslag.
100 g pasta, 5-6 dl mjölk (who knows, who cares), kaffe
efter träning: 1 liter mjölk
100-150 g potatissallad, 150 g torskfille, 5 dl mjölk
2-3 mackor med skinka, 3-4 bullar. kaffe
100 g ris, 150 g fiskbullar, 5 dl mjölk, glögg
100 g pasta, 5 dl mjölk, 100 g tonfisk + chips (har ca en halv påse kvar här)
För de så inte redan vet så kom det chockande beskedet att jag endast vägde 81 kg imorse så nu måste det här tas på största allvar. Väldigt mycket fisk idag i övrigt.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ilmar
|
 |
« Svara #25 skrivet: December 22, 2007, 19:28:24 » |
|
Lördag 22/12
något efter 08:00 1 msk äppelcidervinäger i lite vatten 2 skivor knäckebröd med vardera 1 skiva kokt skinka och två skivor fetaost gröt på 2 dl havregryn, med 1 mosad banan och kanel och mjölk på 1 glas mjölk
några minuter i 11:00 2 dl Twinlab Mass Fuel 1 kapsel krillolja
13:30 Lunch på Mongolian Barbeque: 2 portioner kyckling, kalkon, paprika, broccoli, lök,ris, 1 kanna jasminte
16:30 2 dl Twinlab Mass Fuel
19:00 1 avokado 220 g ugnsstekt oxfilé något mindre än 400 g klyftpotatis (sötpotatis och vanlig) 100 g ärtor
22:00 2 dl Twinlab Mass Fuel
|
|
|
|
« Senast ändrad: Januari 19, 2008, 17:21:42 av Animal »
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ilmar
|
 |
« Svara #26 skrivet: December 30, 2007, 19:34:44 » |
|
Söndag 30/12 (något efter) 08:00 1 msk äppelcidervinäger i lite vatten äggröra på sex vitor+en gula, lite mjölk, peppar 4 skivor kokt skinka 2 skivor knäckebröd med vardera 2 skivor fetaost 1 glas äppeljuice 1 banan 11:00 Gainer bestående av 1 dl vassle, 1 dl maltodextrin, 1½ tsk kreatin 1 kapsel krillolja 1 Mitt Val Sport 13:30 Rätt bestående av: 140 g fullkornspasta (okokt skick) 220 g kalvinnanlår finhackad lök krossad tomat peppar 1 liten tallrik kikärtor och stora vita bönor 16:30 Gainer bestående av 1 dl vassle och 1 dl maltodextrin 2 kapslar linfröolja 1 Mitt Val Sport 19:00 220 g ugnsgrillad kycklingfilé 1½ dl råris (okokt skick) 95 g broccoli 105 g blåbär, hallon och björnbär 22:00 Gainer bestående av 1 dl vassle, 1 dl maltodextrin, 1½ tsk kreatin Noteras kan även att jag drack drygt en stor mugg starkt kaffe runt klockan 10 och en mindre runt 13 - strax före, blir det väl. Jag var nära att bli  av för mycket koffein ... är visst inte tåligare än så i det avseendet. Imorgon runt 22-snåret blir det lite mer intressant näringsintag än kvällsgainern - föräldrarna kommer över för att fira nyår, jag har tre humrar, tre krabbor och diverse exotisk frukt i kylen. Ur näringsmässig synvinkel blir det väl någorlunda gott om protein, vissa essentiella fettsyror och andra näringsämnen som annars bara finns i fisk (som jag är allergisk mot) och vitaminer och antioxidanter i något (mikroskopiskt, förmodligen) annorlunda kombination än den frukt man vanligtvis äter. PS. Någon förståsigpåare hävdar kanske att man inte ska ta kreatin mer än en gång om dagen efter de fyra första dagarnas intensivuppladdning. Svaret på detta är att man på träningsdagar ska ta en extra laddning efter träningspasset och jag kommer innan min kvällsgainer att ha tränat mage (så att jag f@n av ansträngningen i magmusklerna, är målsättningen). Ett PS till. Någon kanske börjar undra över varför jag dricker äppelcidervinäger på morgnarna. Svaret är att detta triggar fettförbränningen samt mig veterligen också är bra för matsmältningen.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ilmar
|
 |
« Svara #27 skrivet: Januari 06, 2008, 14:06:51 » |
|
Ledigheten är över, så sysselsättningen som åter kommer att uppta någon dryg timme av mina söndagar är att göra lunchlådor för veckan. De lådor jag gjorde idag är:
Måndag: 220 g ugnsgrillad kycklingfilé ca 1,5 dl råris (okokt skick)
Tisdag: Rätt bestående av 220 g kycklingfilé 140 g fullkornsnudlar (okokt skick) 104 g lök 1,5 dl Kelda Matlagningsgrädde soja
Onsdag: 220 g ungsgrillad kycklingfilé ca 1,5 dl råris (okokt skick) Skriver cirka eftersom jag kokade allt ris tillsammans och jag bara vet att det sammanlagt var 3 dl; jag delade någorlunda jämt men man kan inte veta exakt.
Torsdag: 220 g ugnsgrillad ryggbiff 397 g sötpotatis (också ugnsgrillad)
Fredag: Rätt bestående av: 220 g kycklingfilé 1,25 dl dinkel (okokt skick, mängden lite give or take) 1,5 dl Kelda Matlagningsgrädde soja
Var och en av dessa lådor kompletteras så att jag får i mig sammanlagt 200 g frukt/bär/grönsaker med måltiden. Jag lo att göra lunchlådor på söndagarna ... bedöm själva om kommentaren är seriöst eller ironiskt menad.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Admin
|
 |
« Svara #28 skrivet: Januari 06, 2008, 19:27:13 » |
|
Jag tycker ilmar har nominerat sig själv för att arrangera Täby AK´s matfest någon gång under våren. Ilmar står för maten vi andra står för spriten... O0
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ilmar
|
 |
« Svara #29 skrivet: Januari 12, 2008, 20:19:57 » |
|
Lördag 12/1 ca 08:20 1 msk äppelcidervinäger i lite vatten äggröra på 6 vitor+en gula, lite mjölk, peppar 4 skivor kokt skinka 2 skivor knäckebröd med vardera 2 skivor fetaost 1 glas grapefruktjuice 1 banan ca 11:20 2 dl Gainer Pro+ 1½ tsk kreatin 2 kapslar linfröolja 1 kapsel krillolja 13:39 Pasta carbonara enligt min definition: 140 g fullkornspasta (okokt vikt) 220 g kycklingfilé 200 g ärtor 1,5 dl Kelda Matlagningsgrädde 100 g riven ost rejält med peppar ca 16:45 2 dl Gainer Pro 19:26 Pytt-i-panna (tillagat i ugnspanna i 2 msk rapsolja) bestående av: 400 g potatis 220 g biff 101 g lök 99 g blåbär 22:00 (möjligtvis något senare) 2 dl Gainer Pro Vid både lunch och middag råkade jag titta på klockan precis när jag började äta, så jag kan ange exakta klockslag. Om någon reagerar på att jag överskred tretimmarsintervallen mellan lunchen och eftermiddagens gainer kan jag lugna vederbörande med att det inte hade gått mer än tre timmar om man räknar från när jag avslutade måltiden. Fast folk har väl annat att bekymra sig för än om jag råkar i katabol fas på grund av för långt mellanrum mellan måltiderna (hoppas jag, annars behöver dessa människor get a life). 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|