Sidor: [1]   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: creatin  (läst 692 gånger)
0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
valla
Grottmonster

Antal inlägg: 118

Visa profil
« skrivet: Mars 03, 2009, 17:44:53 »

Är det någon som vet om kreatin ger något resultat och om det är tillåtet
Loggat
Johan
Räka
*

Antal inlägg: 3

Visa profil
« Svara #1 skrivet: Mars 03, 2009, 18:37:54 »

Kreatin är inte dopingklassat och fungerar för många även om det finns de som inte svarar lika bra på det. Som jag förstått det så ger det främst ökad uthållighet vid högre repsantal, men det låter jag vara osagt.

Vill man fördjupa sig i ämnet så har Guddi från kolozzeum skrivit en rätt bra artikel: http://traningslara.se/blogg/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/
Loggat
Fredric
The Hulk

Antal inlägg: 360

Visa profil
« Svara #2 skrivet: Mars 03, 2009, 18:38:07 »

Ja det är tillåtet.

Jag har inte märkt nått av kreatin direkt kan jag säga. Har överdoserat länge för att se om det skulle hända nått men inte. Även provat lite olika sorter och märken utan större framgång. En del verkar få bra resultat av det och varför inte köpa lite och testa för billigt med kreatin nuförtiden.
Loggat
övermäniskan
JuggerNaut

Antal inlägg: 936

Visa profil
« Svara #3 skrivet: Mars 03, 2009, 20:08:11 »

tagit kreatin många gånger och aldrig märkt någe posetivt av det om jag vart du hade jag köpt gainer istället
Loggat

http://wgz.8k.com/westside.jpg

att med träning göra sig illa
Ilmar
Styrkelyftare
**

Antal inlägg: 1505

Visa profil
« Svara #4 skrivet: Mars 03, 2009, 20:47:52 »

Den prestationshöjande effekten av kreatin sitter till mer än 90 % i huvudet på den som tar det, men också den psykologiska effekten att man vågar ta i mer kan vara värd något. Innan du köper kreatin bör du kanske emellertid tänka över om det är något annat i kosten som saknas, något som är mer värt att lägga pengar på. Får du i dig de vitaminer och essentiella fettsyror du behöver? Äter du inte fisk tre gånger per vecka bör du ta fiskolja/krillolja/sälolja i tillskottsform. Är du ute efter något för att förbättra återhämtning och i någon liten mån prestationsförmåga kan flerförgrenade aminosyror (branched chain amino acids, förkortas BCAA) vara lika bra som kreatin. Jag avråder dig inte från att testa kreatin (jag är själv inne i en period då jag använder det), men se över dina behov och din budget och tänk igenom  thinking om det kanske finns något du behöver mer.
Loggat
Fredric
The Hulk

Antal inlägg: 360

Visa profil
« Svara #5 skrivet: Mars 03, 2009, 21:21:03 »

Ska du köra kreatin så kör ALA eller R-ALA som är nyare samtidigt då det ökar insulinkänsligheten m.m. Enda gången jag känt av nått "tillskott" var när jag tog Vault och käkade ALA.

Ska du köra kreatinmonohydrat som är basic kreatin så se till att det är CreaPure® så du får bra grejer och inte nått billigt kina skit. Kre-Alkalyn som är en utveckling av kreatinet är oxå en idé då ingen "laddnings fas" behövs och tas på träningsdagar endast om man vill.

Som sagt ingen dunderhonung och finns mer att hämta på kost, protein eller gainers men testa om du har råd och lust.

Loggat
övermäniskan
JuggerNaut

Antal inlägg: 936

Visa profil
« Svara #6 skrivet: Mars 03, 2009, 22:14:56 »

seriöst lägg pengarna på bigmac istället
Loggat

http://wgz.8k.com/westside.jpg

att med träning göra sig illa
Axzell
Styrkelyftare
**

Antal inlägg: 10

Visa profil
« Svara #7 skrivet: September 23, 2009, 23:14:08 »

Fairings Kre-Alkalyn är den kreatinprodukt jag fått bäst effekt av.
Loggat

Bänkpress marklyft knäböj gör svag man stark!
Sidor: [1]   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till: